Purentalihasten hieronta

Purentalihasten hieronta lievittää stressistä ja hampaiden narskuttelusta aiheutuvaa leuan alueen ja hartioiden kireyttä ja kipua. Varaa aika purentalihashierontaan erikoistuneille suuhygienisteillemme Petralle ja Pauliinalle.

Hammassärky

Purentalihasten hieronta tuo helpotusta väliaikaisiin purentalihasten ongelmiin. Purentaelimistöstä johtuvat vaivat voivat oireilla jäykkyytenä ja kipuna pään, leuan ja hartioiden alueella. Ongelma voi johtua monista syistä, kuten hampaiden narskuttelusta, stressistä tai epätasapainoisesta purennasta.

Purentalihashieronta on tärkeä osa purentaelimistön kiputilojen hoidossa ja se kuuluu suuhygienistien palveluun. Purentalihashieronnassa käsitellään purentaelimistön lihakset sekä suun sisä- että ulkopuolelta aina hartiaseutuun asti. Hieronnan aikana suuhygienistimme käyttää tekniikoita, jotka rentouttavat ja vähentävät kireyden tunnetta, mikä auttaa vähentämään leukanivelten ja lihasten kuormitusta.

Purentalihasten kotihoito

Vastaanottokäynnin lopuksi asiakkaillemme annetaan kotiohjeet, jotka sisältävät harjoituksia ja vinkkejä, miten voit itse jatkaa oireiden lievittämistä ja ennaltaehkäisemistä kotona. Nämä ohjeet ovat yksinkertaisia ja helposti noudatettavia, ja ne on suunniteltu tukemaan hieronnan jälkeistä hyvinvointia. Vaivojen ennaltaehkäisemiseksi tärkeintä on harjoitteiden säännöllinen tekeminen.

Jos kärsit purentalihasvaivoista, hampaiden narskutuksesta tai muista vastaavista oireista, varaa aika suuhygienistillemme. Suuhygienisteistämme purentalihashierontaan ovat erikoistuneet Petra ja Pauliina.

Hampaiden narskuttelu tai purentaongelmat

Jos purentaelimistön vaivat pitkittyvät, eikä pelkkä purentalihasten hieronta ja kotihoito riitä, kannattaa hakeutua hammaslääkärille. Yöllinen hampaiden narskuttelu voi vaatia purentakiskon käyttöä, mikä rentouttaa paitsi lihaksistoa myös suojelee hampaita kulumiselta. Purentalihasten kireys voi myös johtua epätasapainoisesta purennasta, esimerkiksi kulumisen aiheuttamasta hampaiden madaltumisesta, joka vaatii hammaslääkärin hoitoa. Lue lisää purentafysiologiasta.